Search

תעזרו לו לבלוע את הרעיון שלכם

״אמא, אני מבין למה זכית בתחרות השניצלים! השניצלים שלך באמת הכי טעימים בעולם!״

לא הבנתי לרגע על מה הוא מדבר ואז נזכרתי: לפני כשנה כשהאחיין שלי התארח אצלנו וסרב לאכול את השניצלים שלי, סיפרתי לו שאילו לא סתם שניצלים. אילו השניצלים שזיכו אותי במקום הראשון בתחרות בינלאומית לשניצלים. הילד האמין וטרף את השניצלים. מסתבר שהסיפור היה כל כך משכנע עד שגם הבן שלי האמין וחי על הסיפור הזה עד היום…

 

אני השתמשתי בסיפור כדי לגרום לאחיין שלי להאמין שכדאי לו לנסות את השניצלים, וכך זה גם עובד בפרזנטציה. תחשבו על זה, כשיש לכם רעיון או תפיסה מסוימת לגבי משהו ואתם רוצים שמי שמולכם יאמץ את התפיסה שלכם, אתם בעצם מבקשים ממנו לבלוע את הרעיון שלכם, כמו לבלוע תרופה. הוא לא רוצה, טוב לו עם מה התפיסה שלו. זה לא בא לו בטבעיות, ובצדק. כדי להקל עליו, כדאי לעטוף את הרעיון שלכם בסיפור.

 

סיפור יגרום לו להקשיב לכם ואז הרעיון שלכם יתעכל בקלות. אנחנו נוטים לחשוב שסיפורים בפרזנטציות הם מיותרים, מבזבזים לנו זמן יקר, אותו זמן שצריך להיות מוקדש להסבר הטכנולוגי, אבל אנחנו שוכחים את הדבר הכי חשוב – לגרום לקהל שלנו לרצות להקשיב לנו. אל תצללו ישר להסבר הטכנולוגי, תנו לי להבין מה מניע אתכם פה, על איזה צורך או כאב אתם עונים, תנו לי להתחבר שניה לכאב ואז אבין למה בכלל שווה לי להקשיב.

הנה דוגמה למישהו שעושה את זה מצוין: דוקטור בריאן גולדמן מדבר על טעויות של רופאים ומתחיל בכלל ב…בייסבול. שווה צפיה:

עד הפוסט הבא, נותר לנו לבלוע את המצות היבשות ובמקרה הזה, גם סיפור יציאת מצריים לא מקל עלינו…

חג שמח! שירלי

 



מרצה ומעבירה סדנאות בנושא פרזנטציות. אני עובדת עם חברות, ארגונים ויזמים שמבינים את החשיבות של פרזנטציה טובה באימוץ הרעיון/המוצר שלהם.


תגובות

תעזרו לו לבלוע את הרעיון שלכם

  1. עדי

    מסכימה מאוד עם מה שכתבת – משתמשת בזה הרבה בסדנאות שאני מעבירה וזה עובד!

  2. שם*אתי

    אהבתי את רעיון תחרות השניצלים. אנסה לשווק ככה מאכלים אחרים.
    לגבי הסיפור, בהתאם להמלצתך שילבתי סיפור במצגת וזה אכן עבד מצויין!

Comments are closed.