Search

מה הקשר בין מצגות לפירמידות? תתפלאו אבל יש..

כולנו יודעים כבר שמצגת צריכה להיות ממוקדת וקצרה. הבעיה היא איך לעשות את זה? איך מצמצמים מצגת של ארבעים שקפים לעשרה שקפים בלבד?

חושבים בצורת פירמידה – מהקצה שלה!
תכננו את התוכן, המבנה והגרפיקה לפי מסגרת כללית, שלב אחר שלב, מהחלק הצר אל הבסיס. החלק הצר יכיל את השורה התחתונה והראשית, והחלק הרחב את הרציונל והסימוכין כשלכל אורך המצגת ינחו אתכם בהכנתה שתי שאלות מרכזיות: מי הקהל שיעמוד מולנו? ומה אנחנו רוצים מהם?

איך עושים זאת?
1. הציגו את המסר העיקרי והחשוב ראשון בכל שקף.
2. פרטו את המסר העיקרי בהמשך השקף או המצגת.
3. השתמשו במשפטי נושא המספרים את הסיפור ותוך מתן נתונים ועובדות המחזקים את בסיס הפירמידה.

למה זה חשוב?

  • כי המסר המרכזי, הוא התשובה לבעיה, וזה מה שהלקוח רוצה לשמוע תחילה, וכדאי לעגנו בסיפור מעניין, שאותו ניתן ליצור גם ע"י שימוש באלמנט גראפי.
  • כי לאנשים קל יותר להטמיע מידע חדש כאשר הם מבינים למה הם מקבלים את המידע הזה, והמסר המרכזי הוא זה שמייצר את ההקשר הזה, כמו כן הרבה יותר קל לאנשים לזכור סיפור מעניין.

אל תשכחו לשמור על:

כותרות נכונות
כותרת נכונה היא כותרת שמכילה את השורה התחתונה

עקביות
השתמשו תמיד באותו גופן, קו, תיבה, סגנון דמות וערכת צבעים לאורך כל המצגת

תרגום ויזואלי
במקום שורות טקסט ארוכות נסו לתרגם את המיד בצורה ויזואלית. אם אתם לא מצליחים, הקפידו על משפטים קצרים.

מאחלת לכם חג שמח! שירלי

.

 



מרצה ומעבירה סדנאות בנושא פרזנטציות. אני עובדת עם חברות, ארגונים ויזמים שמבינים את החשיבות של פרזנטציה טובה באימוץ הרעיון/המוצר שלהם.


תגובות