Search

למה שלא נתפרע עם הגרף?!

top_post

אז הבטחתי לכתוב סדרת פוסטים שעוסקים בתצוגה מעניינת של נתונים. הפוסט הקודם התמקד בעובדה שאנחנו חייבים קודם להבין מה השורה התחתונה שנרצה להעביר לקהל שלנו באותו גרף/דיאגרמה וכו', כשדווקא השורה הזו הופכת להיות הכותרת של הגרף שלנו.
הפוסטים הבאים יתמקדו באופן הצגת הנתונים: איך אפשר להציג גרף משעמם בצורה מעניינת יותר באופן שאפילו יחזק את המסר שלנו?

פעם הייתי בסדנת יצירתיות ואחד התרגילים שקבלנו נקרא: What if?
הרעיון היה לחשוב על מוצר סטנדרטי שאנחנו מכירים ולשאול עליו שאלות: מה יקרה אם נהפוך אותו? מה יקרה אם יהיה עשוי מפלסטיק? מה יקרה אם יהיה צבוע זהב? מה יקרה אם נוסיף לו כיס? וכו'.
את אותו התרגיל אפשר לבצע גם על גרף שמציג נתונים טכניים משעממים.
קחו לדוגמה את הגרף הבא:

before

עכשיו תשאלו את עצמכם:

  • מה יקרה אם נשנה את הכותרת שלו?
  • מה יקרה אם נסובב אותו ב-90 מעלות?
  • מה יקרה אם נוסיף לו איזה איור שיחזק את המסר?
  • מה יקרה אם במקום להשתמש בצבע חלק "נתפרע" ונשתמש בפטרנים יפים?

האמת, זה עושה פלאים! הנה הגרף החדש:

after

שימו לב שהגרף החדש יפה יותר, חדשני יותר והכי חשוב: מעביר את המסר הרבה יותר טוב. המסר ממש קופץ לעין ואני לא צריכה לחשוב לשניה אפילו מה רצו לומר לי פה.

מה עשינו כאן?

כתבנו שורת כותרת ברורה: יש עלייה בהכנסות החברה. אני לא צריכה לחשוב אפילו רבע שניה על מה מצביעות העמודות. ראו סבר מפורט בפוסט הקודם.

השתמשנו באיור שנותן לנו את מסגרת הנושא: כסף. איור / תמונה מקפיצים את הזכרון שלנו כי הם עובדים על הרגש. זה מאד פשוט למצוא את האיור המתאים: כנסו ל: www.flaticon.com, הקלידו מילת מפתח ותקבלו מגוון אדיר של אייקונים להורדה חינמית בפורמטים שונים. עבור המצגת כדאי להוריד בפורמט png.

השכבנו את הגרף! למה לא, בעצם? למה להיות סטנדרטים? למה לא לגשת לנתונים האלה מכיוון אחר?

התפרענו עם הצבעוניות! במקום לעבוד עם צבע חלק, בחרנו בפאטרן (איך מתרגמים לעברית את המילה הזו??? תבנית? שבלונה? שום דבר לא נשמע מתאים). מילוי בפאטרן הוא אחת האופציות למילוי צורה גרפית ואנחנו כמעט לא עושים בה שימוש וזה חבל. המילוי החדש נעים ומרענן.

אז בסה״כ לא עשינו הרבה, רק שאלנו כמה שאלות והגענו למקום אחר לגמרי… פשוט הוצאנו את עצמנו מהסטנדרט שאנחנו מכירים.

אני מזמינה אתכם לנסות את זה בבית. ככל שתשאלו יותר שאלות, תקבלו תוצאה יותר מקורית ומרעננת 🙂

 

 



מרצה ומעבירה סדנאות בנושא פרזנטציות. אני עובדת עם חברות, ארגונים ויזמים שמבינים את החשיבות של פרזנטציה טובה באימוץ הרעיון/המוצר שלהם.


תגובות

למה שלא נתפרע עם הגרף?!

  1. שירלי ארמלנד - חן

    הי נועה, אני מניחה שאת שואלת על הפאטרנים. אחרי שיצרת את הגרף, לחצי על אחת העמודות. לחיצה ראשונה תבחר את כולן, לחיצה נוספת תבחר רק אחת מהן.
    לחצי על קליק ימני: Format data point ואז בחרי ב-Fill.
    אחת האפשרויות נקראת Pattern fill. זהו! הכל קורה שם 🙂 תוכלי לבחור את הפאטרן המתאים ואת הצבע הרצוי. מקווה שעזרתי. סליחה על התגובה המאוחרת… התגובה שלך נעלמה לי משום מה…

השאירו תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא יפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *