Search

טיפ טיפוגרפי שעושה קסמים

אני רוצה להראות לכם פתרון מהמם למקרים בהם אתם רוצים לעשות משהו שונה שיגרום לאנשים לומר “ואוו, איזה פתרון חכם! זה ממש מגניב!”.

“טיפוגרפיה היא האמנות והטכניקה של סידור ועיצוב טקסט. כך שיהיה נגיש וקריא ועם זאת אסתטי או משקף מסר מסוים.”

אמרתם מסר? אמרתם מצגת! בואו תראו איך אפשר לעשות את זה יפה:

דוגמה #1
השקף הבא מציג מצב שהיה נהוג עד כה והוא כבר לא תקף – out
ומצב נוכחי – in

השקף הזה ממש בסדר: יש פה השוואה בין מצב שהיה תקף פעם והוא היה שלילי ולכן הוא באדום, לבין מצב חדש שהוא חיובי ולכן הוא בירוק.
אבל אנחנו לא יכולים להסתפק בזה..אפשר לדחוף את השקף הזה כמה רמות קדימה…
אני נשארת עם אותם תכנים בדיוק, לא מוסיפה תמונה או איקון רק שני מלבנים ברוחב האותיות שהארכתי, אחד ירוק ואחד אדום. התוצאה מפתיעה ולגמרי תומכת במסר שלי!

 

דוגמה #2
הדוגמה הזו נעשתה בהשראת אמזון

כשאנחנו מציגים מוצר מסוים, אנחנו מספרים על היתרונות שלו. במקום לעשות שקף כזה:

 

אפשר לפנות לקהל ולומר: “כאשר אתם משתמשים במוצר, אתם למעשה נהנים משלושה דברים…” ולהציג את השקף הזה:

גם תפסתם את תשומת הלב שלו וגם העלתם חיוך על פניו. וכמובן, הצלחתם למכור את המוצר ?

 

דוגמה #3

נניח שאתם בשלב הסיכום של המצגת שלכם, השלב שבו אתם מספרים לקהל מה הצעד הבא.
אתם רוצים לרתום אותם לפעולה, שיצאו מהמצגת שלכם ב סטייט אוף מיינד שהם אתכם, הם רק מחכים שיגידו להם מה לעשות.
תוכלו להשתמש בשקף כזה:

 

שימו לב שבכל הדוגמאות הטקסטים גדולים ועל רקע חלק (לבן או צבעוני), לא על תמונה חס וחלילה… אתם רוצים לשמור על פוקוס.

אז מה אתם אומרים? אני בטוחה שהדוגמאות האלה כבר נתנו לכם רעיונות נוספים.
אם תרצו להתייעץ, אני פה.

שירלי



מרצה ומעבירה סדנאות בנושא פרזנטציות. אני עובדת עם חברות, ארגונים ויזמים שמבינים את החשיבות של פרזנטציה טובה באימוץ הרעיון/המוצר שלהם.


תגובות

טיפ טיפוגרפי שעושה קסמים

  1. אוריאל

    נפלא! 🙂
    מעבר לטיפוגרפיה, יש כאן גם טרנספורמציה ממסר שהוא “לפנים” למסר שמעביר את המשמעות של הדברים. (במקום להגיד יתרונות, אומרים את ההנאה שיש מהשימוש במוצר).

    תודה!

  2. אוריאל

    נפלא! 🙂
    מעבר לטיפוגרפיה, יש כאן גם טרנספורמציה ממסר שהוא “לפנים” למסר שמעביר את המשמעות של הדברים. (במקום להגיד יתרונות, אומרים את ההנאה שיש מהשימוש במוצר).

    תודה!

    1. שירלי ארמלנד - חן

      אוריאל! איזה כייף לפגוש אותך כאן! אתה צודק לגמרי.
      חייבים לעבור שלב אחד קדימה ולדבר ללקוח מבחינת הערך שהוא מקבל ,משמע, מה יוצא לו מזה ואז כל המסר משתנה וגם הגרפיקה. תודה רבה!

  3. ליאור רוגב צרפתי

    היי שירלי .
    שמי ליאור צרפתי, ובסדנה של ינואר, שלחתי את גיסתי, אורנה צרפתי.
    מחפשת תבנית למצגת עבור מודל שבניתי שכולל 7 חלקים.
    מודל גרפי שכולל 7 חלקים.
    יש לך רעיון?
    תודה.
    ליאור רוגב צרפתי

השאירו תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא יפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *