Search

חנוך פיבן במצגת שלכם!

קשה להאמין אבל מאז שנת 2010 מוכפלת כמות המידע בעולם בכל 11 שעות! מדהים, לא?! הבעיה שלנו היום אינה איך או מהיכן לצרוך מידע, אלא, איך לסנן מידע שאינו רלוונטי עבורנו.
כשמדובר במצגת, על אחת כמה וכמה, חשוב לנו למקד את הקהל למסר שרצינו להעביר ובמהירות.
מה עושים? פה נכנס לתמונה מושג שתפס חזק בשנים האחרונות: אינפוגרפיקה(information graphics) = הצגת מידע באמצעות אלמנטים גרפים.
כמו סיפורים ותמונות, גם אלמנטים גרפים פונים לצד הימני של המוח, הצד בו נמצאים הדימיון והיצירתיות. אלמנטים ויזואליים גורמים מיידית להפרשה של חומר מסוים במוח, חומר שגורם לנו לזכור את המידע שראינו או את הסיפור ששמענו.באופן טבעי, אנחנו מנסים לקלוט מקסימום מידע שימושי במינימום זמן, לכן אנחנו נוטים לדלג על כותרת ופיסקה שאינן מספיק מעניינות אותנו. לעומת זאת, אינפוגרפיקה טובה תעזור לנו לקבל החלטה מהירה: האם לדלג על המידע או לצלול פנימה. הרי בשביל לקלוט מידע מתוך תמונה, אנימציה או סרטון אין לנו צורך להתאמץ אפילו לשניה!אז איך עושים אינפוגרפיקה טובה? 
נכון שאינפוגרפיקה יכולה להיות גרף או תרשים זרימה או דיאגרמה אבל… אפשר גם לעשות את זה אחרת! אפשר ליצור אינפוגרפיקה הרבה יותר אפקטיבית והרבה יותר מדליקה מכל הדברים שסביבנו!
אתם בטוח מכירים את חנוך פיבן. כמו שהוא יוצר דמויות מאלמנטים יומיומיים (בלון, כפית, כפתור) ונותן להם אופי ע״י יצירת יחסים ביניהם (בלון גדול שמשמש כאף לעומת אטב קטן שמשמש כפה), כך גם אנחנו יכולים להעביר מידע משימוש באלמנטים מעולם המונחים שלנו במצגת.
אז בואו נראה כמה דוגמאות:נניח שאתם עושים מצגת על גידול בננות, כן בננות.
ואתם רוצים להעביר מסר שגידולי הבננות בשנת 2013 היו זהים לגידולי הבננות בשנים 2011 + 2012 גם יחד.
  • לוקחים בננה
  • חותכים לחצי
  • את החצי השמאלי חותכים שוב לחצי

banana_post

קבלנו שקופית נפלאה ומאד ברורה. שקופית שהקהל שלנו בטוח יזכור ויפנים במהירות.
זה הרבה יותר מדליק מאשר דיאגרמת עמודות, נכון?
אנחנו חייבים לזכור שרוב האוכלוסיה קולטת מידע בצורה ויזואלית או תחושתית. רק 15% מהאוכלוסיה הם אודיטורים, כלומר קולטים מסרים בעזרת הקול בלבד. אם היינו מעבירים את המסר הנ”ל בדיבור ובכתב בלבד, היינו מדברים רק ל-15% מהקהל שלנו… לא חבל?!
את הדוגמה הבאה מצאתי בשיטוטי ברשת ופשוט הייתי חייבת להציג אותה…
poop-facts-infographic
היא מציגה את הרכב ה… קקי שלנו בעזרת פלסטלינה. כל כך פשוט וכל כך יפה! וגם נורא כייף לביצוע. תודו שלא חשבתם שתוכלו לשחק עם פלסטלינה במהלך עבודה על מצגת!
ה”טכניקה של פיבן” מתאימה לכל סוג מצגת כמעט. הרעיון הוא לתרגם מידע טקסטואלי לתמונה ואז ליצור יחסים: בבננה יצרנו יחסים בין חלקי הבננה שחתכנו, ובפלסטלינה יצרנו יחסים בין חלקי הפלסטלינה בהם השתמשנו בצבעים שונים.
הצלחנו:
  • ליצור סיפור מאלמנטים יומיומיים
  • לדבר בגובה העיניים לקהל שלנו
  • להעלות בו חיוך
  • להעביר מסר שאנחנו יצירתיים וחושבים מחוץ לקופסה
  • וכמובן, להעביר את המסר שלנו בצורה ברורה
והתוצאה: הקהל שלנו יפנים את המסר בקלות. אתם מוזמנים לנסות בבית ובמשרד. ההנאה מובטחת!


מרצה ומעבירה סדנאות בנושא פרזנטציות. אני עובדת עם חברות, ארגונים ויזמים שמבינים את החשיבות של פרזנטציה טובה באימוץ הרעיון/המוצר שלהם.


תגובות

השאירו תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא יפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *