Search

התמונה חייבת להתאים בול לסיפור שלי. נקודה.

כולנו כבר יודעים שתמונה עושה את ההבדל. ידעתם ששימוש בתמונה במקום מלל, מקפיץ את הזכרון של הקהל ב-65%? זה המון!

למה זה קורה?
תמונה עובדת כמו סיפור. כשאנחנו מסתכלים על תמונה, אנחנו מזהים את הסיפור שהיא מספרת. הסיפור מעורר אותנו רגשית, וכתוצאה מכך המוח שלנו מפריש דופמין. הדופמין מסייע לחיזוק הזיכרון ומזרז את יצירתם של קשרים חדשים במוח.

העניין הוא… שלא תמיד קל למצוא את התמונה המתאימה, ולכן אני רוצה לשתף אתכם בתהליך העבודה שלי.

לפני כן, יש לי חוק בסיסי אחד שעל פיו אני עובדת: התמונה חייבת להתאים בול לסיפור (למסר) שלי. נקודה.
זה אומר שיש מקרים שאני אפילו משנה קצת את הניסוח המקורי שלי כדי שיתאים לתמונה שמצאתי, כמובן,
תוך שמירה על אותו מסר.

אז מה התהליך שלי מרגע שאני מתחילה לעבוד על שקף?

1.      קודם כל, אני שואלת את עצמי "מה הסיפור של השקף הזה?" או במילים אחרות: מה השורה התחתונה שלו, מה המסר שאני רוצה להעביר בו.

2.      עכשיו אני קוראת אותו כמה פעמים ומסמנת לעצמי את מילת המפתח.
מילת המפתח מנחה אותי בבחירת התמונה.

3.      אני מחפשת תמונה שתואמת לי במדויק למילת המפתח.

4.      לפעמים אני מוצאת תמונה תואמת, אבל היא מכילה אלמנט שלא ניתן להתעלם ממנו עד כדי כך שאני משנה את הניסוח של המשפט שלי.

אני רוצה להציג פה דוגמה שמבוססת על כל התהליך הנ"ל.

המשפט המקורי שלי: שירות אישי לאורך כל הדרך

המסר הוא שירות אישי, ומילת המפתח מבחינתי היא: אישי

התמונה שמצאתי:

בתמונה הזו האחות מחזיקה את יד המטופל. אני יכולה כמובן להשאיר את המשפט המקורי שלי בצמוד לתמונה.
והיא תראה מצוין:

אבל אני רוצה שיהיה תאום מקסימלי בין הטקסט לתמונה תוך שמירה על המסר, ולכן אשנה את הכותרת שלי:

נכון שעכשיו זה ממש בול? זה לא 98%, זה 100% שם. וזה בדיוק מה שצריך להיות. 100% התאמה בין מסר לתמונה. המסר שלי רק התחזק.

תמיד תזכרו שהמצגת שלכם מספרת סיפור. אפילו אם היא מלאה בגרפים, טבלאות, מספרים… מאחורי כל אלה מסתתר סיפור.
הקהל שלכם חייב להבין את הסיפור הזה, ולפעמים מספיקה תמונה אחת שתעביר אותו במדויק.

עוד כמה טיפים לבחירת תמונה:

  • זה אולי נשמע לכם טריוויאלי אבל… עשו שימוש בתמונות איכותיות בלבד. אני נתקלת בהרבה מצגות עם תמונות באיכות נמוכה וזה מפריע, זה מסית את תשומת הלב מהעיקר.
  • אם אתם מתכננים לכתוב טקסט על התמונה, בחרו תמונה שיש בה איזור "שקט" יותר שאפשר לכתוב עליו.
    אם האיזור לא לגמרי שקט, כדאי למקם את הטקסט על צורה צבעונית, כשצבע המילוי שלה קצת שקוף (בדומה לדוגמה שהצגתי), כך היא נראית חלק מהתמונה.
  • תמונה גדולה היא אפקטיבית יותר. למעשה כל דבר שמופיע על המסך בגדול, הוא אפקטיבי יותר. מצאתם תמונה שמעבירה בדיוק את מה שרציתם? שימו לי אותה בפנים.
    "תמרחו" אותה  על כל השקף. המסגרת הלבנה שנשארת מסביב כאשר התמונה קטנה, לא מסייעת לקהל שלכם בכלום.

 

באותה הזדמנות רציתי לספר לכם על תוסף לפאוור פוינט, המסייע במציאת תמונות יפות ומדויקות למצגת, הוא נקרא Pickit.

Pickit מכיל מאגר תמונות חינמיות ומאפשר למצוא תמונות ולשלב אותן בקלות מבלי לצאת מהתוכנה.

איך עושים את זה?

  • עברו לחנות Office וחפשו את Pickit. בחרו את האופציה החינמית (אצלי זו השמאלית ביותר).
  • לחצו על "הוסף".
  • בחרו באופציה "פתח בפאואר פוינט"
  • בשלב זה ייפתח הפאוור פוינט ויוריד את הadd-in.
  • כשתרצו להוסיף ויזואל למצגת בעזרת Pickit, עברו לתפריט "הוספה". בחלק העליון של המסך, מימין, תראו את הסמל Pickit בוורוד.
  • לאחר שתקליקו על הסמל, תופיע חלונית חדשה בצד הימני של המסך, שבה תוכלו לעיין בתמונות. תראו את סרגל החיפוש בחלק העליון, ומתחתיו אוסף תמונות עם תפריט הקטגוריות.
  • בתפריט שנפתח בחרו את התמונות המתאימות למצגת שאתם יוצרים.
  • מצאתם תמונה שאהבתם, לחצו עליה והוסיפו אותה למצגת.

הנה כתבה מצוינת על תמונות שמספרות סיפור.

וגם מצאתי שיר של רוד סיוארט שנקרא Every Picture Tells a Story

ממליצה לעבור על הכל בסופ"ש. גם ככה קר וגשום בחוץ….

סופ" נעים, שירלי

אה, ואם תרצו את השקפים שהצגתי פה, כתבו לי בתגובות ואשלח לכם.

 



מרצה ומעבירה סדנאות בנושא פרזנטציות. אני עובדת עם חברות, ארגונים ויזמים שמבינים את החשיבות של פרזנטציה טובה באימוץ הרעיון/המוצר שלהם.


תגובות

התמונה חייבת להתאים בול לסיפור שלי. נקודה.

  1. שירי

    אחלה פוסט, אהבתי את הדוגמה לפני ואחרי, מניחה שמדובר במצגת לגוף רפואי/טיפולי כלשהו ואז זה באמת מתאים בול. מאוד אוהבת את הבלוג שלך ??

  2. טל

    היי שירלי
    תודה על הכתבה והטיפים, הכל מאוד שימושי ואני מאוד נעזרת בזה.
    הורדתי את הPickit אבל זה מציין שיש רק 7 ימי trial ואז צריך לשלם..
    את יודעת אם יש אפשרות חינמית קבועה?

Comments are closed.